Topic
|
Vocabulary
|
Grammar
Pronunciation
|
Skill/Function
(Task)
|
Indicator
|
Media
|
Time
(Minute)
|
Unit 1 Hello! New Comer
| ||||||
1 .We are good host
|
- Hi/Hello
- Frist name
- Last name
- Occupation
- Address
- Telephone number
- Work
- E- mail
|
- Verb to be
- Wh-question (Who, What,)
|
- Speaking Skill
- Listening Skill
|
- สนทนาแลกเปลี่ยนข้อมูลเกี่ยวกับตนเองกิจกรรมและสถานการณ์ต่างๆในชีวิตประจำวัน
- ใช้คำขอร้องให้คำแนะนำและคำชี้แจงตามสถานการณ์
|
- Power point
- Dialog
r
|
50
|
2. You are asking for place
|
- Address
- City
- Restaurant
- Hospital
- Police station
- Go straight
- Turn left
- Turn right
|
- Verb to be
- Wh-question (Where)
|
- Speaking Skill
- Listening Skill
|
- พูดตอบรับการให้ความช่วยเหลือในสถานการณ์ต่างๆอย่างเหมาะสม
|
- VDO
- Question ball game
|
50
|
3. Happy in holiday
|
- Beach
- Aquatics
- Banana Boat
|
- Wh-question (Where, What ,How)
|
- Speaking Skill
- Listening Skill
|
- สนทนาแลกเปลี่ยนข้อมูลเกี่ยวกับตนเองกิจกรรมและสถานการณ์ต่างๆในชีวิตประจำวัน
|
-Work sheet
-Power point
|
50
|
Course Syllabus
Topic
|
Vocabulary
|
Grammar
Pronunciation
|
Skill/Function
(Task)
|
Indicator
|
Media
|
Time
(Minute)
|
Unit 2 Saving today for tomorrow
| ||||||
1.Protect our forests
|
- forest
- protect
- keep
- Environment
|
- Present simple
- Vocabulary about forest
- Have/Has
|
Speaking: How to protect the forest.
|
- พูดแสดงความรู้สึกและความคิดเห็นของตนเองเกี่ยวกับเรื่องต่างๆ กิจกรรมและประสบการณ์พร้อมทั้งให้เหตุผลประกอบอย่างเหมาะสม
|
- VDO
- Worksheet
|
50
|
2.My lucent river
|
- pollution
- garbage
- plastic bags
- cans
|
- Vocabulary about pollution
|
Speaking: How to use water.
|
- พูดบรรยายเกี่ยวกับตนเองเกี่ยวกับสิ่งแวดล้อมใกล้ตัว
|
-VDO
-Picture card
-
|
50
|
3.Natural Disasters
|
- flood
- storm
- thunderbolt
|
- Wh- question
- Vocabulary about natural Disasters
|
Speaking : identified the topic of situation.
|
- ระบุหัวข้อเรื่อง (Topic) ใจความสำคัญจากเรื่องที่อ่าน
|
-Work sheet
-Video
- Dialog
|
50
|
Topic
|
Vocabulary
|
Grammar
Pronunciation
|
Skill/Function
(Task)
|
Indicator
|
Media
|
Time
(Minute)
|
Unit 3 When I grow up
| ||||||
1. Stop corruption by new generation
|
- corruption
- money
- rob
|
- If clause
- helping verb
|
Speaking about how to stop the corruption in the classroom.
|
- สนทนาแลกเปลี่ยนข้อมูลเกี่ยวกับตนเองเรื่องต่างๆใกล้ตัวและสถานการณ์ต่างๆในชีวิตประจำวันอย่างเหมาะสม
|
- Story tale
|
50
|
2. Take care of my family
|
- What‘s the problem?
- What‘s the matter?
- Are you sick?
|
- Wh-question
- Vocabulary about patients
|
Asking for canvass
|
- สนทนาแลกเปลี่ยนข้อมูลเกี่ยวกับตนเองเรื่องต่างๆใกล้ตัวและสถานการณ์ต่างๆในชีวิตประจำวันอย่างเหมาะสม
|
-Word card
-VDO
|
50
|
3.Expressing Goodwill
|
- calm down
- cheer up
- cool it
- Don’t worry
|
- Vocabulary about encouragements and soothing
|
Speaking about how to encouragements and soothing people in my family.
|
- ใช้คำขอร้องให้คำแนะนำชี้แจงและคำอธิบายตามสถานการณ์
|
- VDO
- Worksheet
|
50
|
Topic
|
Vocabulary
|
Grammar
Pronunciation
|
Skill/Function
(Task)
|
Indicator
|
Media
|
Time
(Minute)
|
Unit 4 social etiquette
| ||||||
1.Thai courtesy
|
- Respect
- Eating
- Speaking
|
- Present simple tense
|
- To understand about Thai courtesy and can use it in daily life.
|
- ใช้ภาษาและกริยาท่าทางเหมาะกับบุคคลและโอกาสตามมารยาทสังคมและวัฒนธรรมของเจ้าของภาษา
|
- Word card
-Power Point
- Body Language game
|
50
|
2. west courtesy
|
- In time
- On time
- Public
|
- Present simple tense
|
- To understand about West courtesy and can use it in daily life.
|
- ใช้ภาษาและกริยาท่าทางเหมาะกับบุคคลและโอกาสตามมารยาทสังคมและวัฒนธรรมของเจ้าของภาษา
|
- Word card
-Power Point
- Body Language game
|
50
|
ไม่มีความคิดเห็น:
แสดงความคิดเห็น